Publikationen

Elsner, S., & Großschedl, J. (2023). Can metacognitive accuracy be altered through prompting in biology text reading? European Journal of Psychology of Education, 1-19.

Lenski, S.*, Elsner, S.*, Großschedl J. (2022). Comparing Construction and Study of Concept Maps – An Intervention Study on Learning Outcome, Self-Evaluation and Enjoyment Through Training and Learning. Frontiers in Education. 7:892312. doi: 10.3389/feduc.2022.892312
*geteilte Erstautorenschaft

Lautenbach, F., Elsner, S., Thomas, L.I., Mombartz, A., Wilke, M., Achtzehn, S., & Borges, U. (2018). An intervention study on the effectiveness of an anti-stress-app on psychophysiological acute and chronic stress. Mental Health and Addiction Research.

Kongressbeiträge (ausgewählte)

Elsner, S., Oster, A., Aschermann, E., Fränkel, S. & Großschedl, J. (2024). Effects of strength- & flexibility-based physical exercise on attentional and emotional parameters in children diagnosed with AD(H)D. 29th Annual Congress of the European  College of Sport Science.

Elsner, S., Großschedl, J. (2023). Wirkung von ressourcen- und defizitorientierten Prompts beim Textlesen auf die metakognitive Genauigkeit. 10. Jahrestagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF). Duisburg/ Essen, Deutschland [Vortrag]

Elsner, S., Falkenberg, M., Großschedl, J. (2021). Forschendes Lernen im Biologielehramt. Zusammenhänge zwischen Lernstrategien und Stressempfinden. Internationale Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdb im VBIO). Online-Tagung. [Posterbeitrag]

Lautenbach, F., Elsner, S., Thomas, L.I., Mombartz, A., Wilke, M., Achtzehn, S., Borges, U. (2018): Take it easy – Eine Interventionsstudie zur Wirksamkeit einer Anti-Stress-App auf psychologischen und physiologischen akuten sowie chronischen Stress. 50. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie in Deutschland e.V., Köln, Deutschland. [Vortrag]

Lautenbach, F., Strahler, J., Mombartz, A., Elsner, S., Achtzehn, S., Thomas, L.I., Borges, U. (2016). Cognitive appraisal partially explains differences in Cortisol increase after psychosocial stress between women and men. 46th  ISPNE Conference, Miami, USA. [Vortrag]

Elsner, S., Laborde, S., Lautenbach, F. (2015). Trait Emotional Intelligence & Cortisol in Athletes. Can trait Emotional Intelligence protect against physiological stress? 14th European Congress of Sport Psychology. Bern, Switzerland. [Symposiumsbeitrag]