Neue Publikationen:

  • Meier, J. V. & Kaspar, K. (2024): How schoolchildren use digital media in class and outside of school over several weeks: A quantitative case study with media diaries. Frontiers in Education, 9, 1379755.
  • Rüth, M., Jansen, M., & Kaspar, K. (2024). Cheating behaviour in online exams: On the role of needs, conceptions, and reasons of university students. Journal of Computer Assisted Learning, 40, 1987-2008.
  • Trixa, J., & Kaspar, K. (2024). Information literacy in the digital age: information sources, evaluation strategies, and perceived teaching competences of pre-service teachers. Frontiers in Psychology, 15, 1336436.
  • Weyers, J., Kramer, C., Kaspar, K., & König, J. (2024). Measuring pre-service teachers’ decision-making in classroom management: A video-based assessment approach. Teaching and Teacher Education, 138, 104426.
  • König, J., Hanisch, C., Hanke, P., Hennemann, T., Kaspar, K., Martens, M., & Strauß, S. (2024). Auf die Lehrperson und ihren Unterricht kommt es an: Zehn Jahre empirische Professions- und Unterrichtsforschung im IZeF der Universität zu Köln. Münster: Waxmann.
  • Rüth, M. & Kaspar, K. (2024). Games im Unterricht: Einbettung, Effekte und zukünftiger Einsatz (S. 127 – 146). In J. König et al. (Hrsg.), Auf die Lehrperson und ihren Unterricht kommt es an. Münster: Waxmann.
  • Kramer, C., Strauß, S., Kaspar, K., & König, J. (2024). Unterrichtsvideos in der Lehrkräftebildung: Vom Videoportal zum lernwirksamen Einsatz in der Lehre. Zehn Jahre ViLLA „Videos in der Lehrerinnen- und Lehrerausbildung“. (S. 147 – 169). In J. König et al. (Hrsg.), Auf die Lehrperson und ihren Unterricht kommt es an. Münster: Waxmann.

 



Aktuelle Kongressbeiträge:

  • Rüth, M., Weber, R., Albus, C. & Kaspar, K. (2024). DOCommunication: A digital game-based learning tool to foster doctor-patient communication skills. EARLI SIG 6&7 Conference, 21.–23.08.2024, Tübingen.
  • Rüth, M., Jansen, M., & Kaspar, K. (2023). Reducing cheating behavior in online exams by considering students’ needs, conceptions, and reasons. 20th Biennial EARLI Conference, 22.–26.08.2023, Thessaloniki, Griechenland.
  • Salzmann, S., Strauß, S., König, J., & Kaspar, K. (2023). Beschreibung und Evaluation eines videobasierten Selbstlernmoduls für Lehramtsstudierende zur Schulung der professionellen Unterrichtswahrnehmung mit dem Fokus Klassenführung. 10. GEBF-Tagung 2023, 27.02.–02.03.2023, Duisburg/Essen.
  • Weyers, J., Kramer, C., Kaspar, K., & König, J. (2023). Decision-Making im Classroom Management standardisiert messen - Zum Einsatz eines videobasierten Testinstruments in der Lehrkräfteausbildung. 10. GEBF-Tagung 2023, 27.02.–02.03.2023, Duisburg/Essen.
  • Rüth, M. & Kaspar, K. (2023). Online-Lernen während der Covid-19-Pandemie: Wie Wahrnehmung, Engagement und Leistung von Studierenden an Hochschulen mit ihren persönlichen Eigenschaften zusammenhängen. 10. GEBF-Tagung 2023, 27.02.–02.03.2023, Duisburg/Essen.