Publikationen
-
Schaewitz, L., Flanagin, A. J., Hoss, T., Kölmel, L., Metzger, M. J., Winter, S., & Krämer, N. C. (2022). Social sharing of political disinformation: Effects of tie strength, message valence, and corrective information on evaluations of political figures. Western Journal of Communication. https://doi.org/10.1080/10570314.2022.2100471
- Hoss, T., Ancina A., & Kaspar, K. (2022). German university students’ perspective on remote learning during the COVID-19 pandemic: A quantitative survey study with implications for future educational interventions. Frontiers in Psychology, 734160. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.734160
-
Hoss, T., Ancina, A., & Kaspar, K. (2021). Forced remote learning during the COVID-19 pandemic in Germany: A mixed-methods study on students’ positive and negative expectations. Frontiers in Psychology, 3469. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.642616
Kongressbeiträge
- Erle, L., Hoss, T., Peltzer, I. & Eimler, S. C. (2024). Generative AI in Higher Education - Perspectives from Students and Teaching Staff. In Proceedings of the 2024 HELMeTO Conference – Book of Abstracts (1. Aufl), S. 173–175. STUDIUM s.r.l. a socio unico 2024. https://www.helmeto2024.it/storage/2024/11/BOA_HELMETO2024.pdf
- Hoss, T., Ancina, A., & Kaspar, K. (2022). Digitales Lernen während der Corona Pandemie: Eine quantitative Analyse der Studierendenperspektive. 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), 10.-15.09.2022, Hildesheim.
- Hoss, T., Ancina, A., & Kaspar, K. (2021). Digitales Lernen und Studieren während der COVID-19-Pandemie: Ausgangsbedingungen im Frühjahr 2020. 18. Tagung der Fachgruppe Pädagogische Psychologie (PaePsy2021), 14.-16.09.2021, Heidelberg.
- Rösner, L., Flanagin, A. J., Heidemann, R., Hoss, T., Kölmel, L., Krämer, N. C., Metzger, M. J., & Winter, S. (2019, May). Social sharing of political disinformation: Effects of tie strength, message valence, and corrective information on evaluations of political figures. Paper presented at the annual conference of the International Communication Association. Washington, D.C., USA.
- Hoss, T., Neubaum, G., & Krämer, N. C. (2017, September). “They are observing us anyway” - Exploring the correlates of social media users’ knowledge on vertical privacy. Paper to be presented at the 10th Conference of the Media Psychology Division of the DGPs (German Psychological Society), Landau, Germany.
Ausbildung
- 2016–2019: Studium der Angewandten Kognitions- und Medienwissenschaften mit dem Schwerpunkt Psychologie an der Universität Duisburg Essen, Abschluss: M.Sc.
- 2013–2016: Studium der Angewandten Kognitions- und Medienwissenschaften an der Universität Duisburg-Essen, Abschluss: B.Sc.
Beruflicher Werdegang
- 2020–2023: Wissenschaftlicher Mitarbeiter in der Abteilung für Sozial- und Medienpsychologie, Universität Köln.
- 2016–2019 Studentische/Wissenschaftliche Hilfskraft am Lehrstuhl für Sozialpsychologie: Kommunikation und Medien, Universität Duisburg-Essen