Anna Lisa Simon, University of Cologne
Prof. Maike Schindler's Lab
Research interests
- Mathematical difficulties—with special regard to students with special educational needs
- Eye tracking as a research method in mathematics education
- Arithmetic: Primarily number line
- Geometry: Primarily geometric shapes
Publications
2022
Schindler, M., Doderer, J. H., Simon, A. L., Schaffernicht, E., Lilienthal, A. J., & Schäfer, K. (accepted/in press). Small number enumeration processes of deaf or hard-of-hearing students: A study using eye tracking and Artificial Intelligence. Frontiers in Psychology.
Simon, A. L., Rott, B., & Schindler, M. (accepted/in press). Haben Kinder mit Rechenschwierigkeiten auch Schwierigkeiten im Bereich Geometrie? Eine Eye-Tracking Studie zur Identifikation von Dreiecken bei Schüler*innen im inklusiven Kontext. In P. Klein, N. Graulich, J. Kuhn & M. Schindler (Eds.), Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik. Springer.
Simon, A. L., Rott, B., & Schindler, M. (accepted/in press). Strategy use in number line tasks: An exploratory eye-tracking study. Proceedings of the 12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education.
Simon, A. L., & Schindler, M. (accepted/in press). Strategy use in number line tasks of students with mathematical difficulties: An eye-tracking study. In C. Fernández, S. Llinares, A. Gutiérrez, & N. Planas (Eds.), Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. PME
Simon, A. L., & Schindler, M. (in press). Wie Kinder mit Schwierigkeiten im Rechnenlernen am markierten Zahlenstrahl vorgehen: Eine Eye-Tracking-Studie. Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. WTM.
2021
Simon, A. L., Rott, B., & Schindler, M. (2021). Identification of geometric shapes: An eye-tracking study on triangles. In M. Inprasitha, N. Changsri & N. Boonsena (Eds.), Proceedings of the 44th Conference of the IGPME (pp. 537-545). PME.
2020
Simon, A. L., & Schindler, M. (2020). A comparative analysis of eye tracking and thinking aloud in number line estimation tasks: A study on students with and without mathematical difficulties. In M. Inprasitha, N. Changsri, & N. Boonsena (Eds.), Interim Proceedings of the 44th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (pp. 537–545). PME.
Simon, A. L., & Schindler, M. (2020). Anordnung von Zahlen am Zahlenstrahl: Ein Vergleich der Erkenntnisse durch Eye Tracking und durch Lautes Denken bei Kindern mit und ohne Rechenschwierigkeiten. In H.-S. Siller, W. Weigel, & J. F. Wörler (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020 (pp. 877–880). WTM.