Welches Lernen braucht das Leben? - Visionen für das 21. Jahrhundert
Inhalt / Contents
-
Klaus KÜNZEL: Visionen vom Lebenslangen Lernen, eine thematische Einführung (Seite/Page IX)
I. Artikel / Articles
-
Wilhelm MADER: Stoische Tugenden in einer multioptionalen Moderne? Visionen für das Lehren in Zeiten des Lernens (Seite/Page 1)
-
Joachim H. KNOLL: Auf der Suche nach der Welt von morgen. Der Beitrag der internationalen Erwachsenenbildung im Spannungsfeld von Qualifikation und Lebensqualität (Seite/Page 23)
-
Agnieszka BRON: Visions on Adult Learning - Do we need any? (Seite/Page 49)
-
Colin GRIFFIN: Lifelong Learning and Culture (Seite/Page 65)
-
Stephen BROOKFIELD: Challenging Ideology: Reclaiming a Critical Theory of Adult Learning (Seite/Page 81)
-
Peter ALHEIT: 'Social Capital', 'Education' and the 'Wider Benefits of Learning'. New Perspectives of 'Education' in Modernised Societies. (Seite/Page 97)
-
Richard G. BAGNALL: A Mission for Adult Education? (Seite/Page 121)
-
Mal LEICESTER: A mature and multicultural Adult Education (Seite/Page 143)
-
Erhard MEUELER: Lernen am Computer - ein überschätztes Medium? (Seite/Page 161)
-
Lore ARTHUR: Language awareness in the 21st century and implications for lifelong learning (Seite/Page 181)
-
Takamichi UESUGI: Adult Education: Its Institutionalisation and Deinstitutionalisation (Seite/Page 195)
-
Ian BAPTISTE: A Critique of Niceness: The Ethic of Imposition in the Practice of Adult Education (Seite/Page 203)
II. Dokumente und Berichte / Documents and Reports
-
Okinawa Charter on Global Information Society G8-Kyushu (Summit) Meeting 2000 (Seite/Page 217)
-
Stephanie SCHELL-FAUCON: Erinnerungs- und Versöhnungsarbeit in ethnopolitischen Spannungsgebieten. Bericht über einen Forschungsaufenthalt in der Republik Südafrika. (Seite/Page 227)
III. Rezensionen / Reviews
-
Anthony Cooke, Ann MacSween (eds.): Education Institutions and Social Movements. The Proceedings of the Seventh International Conference on the History of Adult Education (Michael Schemmann) (Seite/Page 243)
-
Stella Dadzie (ed.): Adult Education in Multi-Ethnic Europe. A Handbook for Organisational Change (Schahrzad Farrokhzad) (Seite/Page 245)
-
Martha Friedenthal-Haase (Hg.): Adolf Reichwein. Widerstandskämpfer und Pädagoge (Anke Frey) (Seite/Page 248)
-
Veronica McGivney: Informal learning in the community. A trigger for change and development (Dagmar Schommer) (Seite/Page 250)
-
David E. Purpel: Moral Outrage in education (Holger Burckhart und Jürgen Sikora) (Seite/Page 253)
-
Danny Wildemeersch, Matthias Finger, Theo Jansen (eds.): Adult Education and Social Responsibility: reconciling the irreconcilable? (Brigitte Bosche) (Seite/Page 256)
-
Frank Youngman: The Political Economy of Adult Education and Development (John Field) (Seite/Page 259)